joi, 8 decembrie 2011

Gena care te menţine slab indiferent câte dulciuri ai mânca a fost DESCOPERITĂ



Unii oameni pot mânca dulciuri după pofta inimii fără să îşi facă griji în privinţa kilogramelor în plus. Aceasta este concluzia unui studiu recent publicat în "Cell Metabolism", care arată că sunt persoane care prezintă o genă care îi protejează de efectele negative ale excesului de dulce.

Oamenii de ştiinţă de la Groningen University, din Olanda, coordonaţi de Jan Albert Kuivenhoven, au studiat grăsimile "rele" şi cele "bune", informează Daily Mail . Ei au monitorizat două familii care aveau un nivel ridicat al colesterolului "bun" şi un nivel scăzut al colesterolului "rău".

Cercetătorii au constatat, în urma analizelor de laborator, că unii voluntari prezentau o gena GALNT2, poreclită de cercetători "gena cremei", care le permiteau acestora să ardă rapid grăsimile "rele".

Dulciurile pot reprezenta "fructul oprit" numai pentru persoanele care nu sunt înzestrate genetic cu această genă, sunt de părere experţii.

Cu toate acestea, Jan Albert Kuivenhoven a precizat că cercetarea este abia la început şi este mult prea devreme să se pronunţe dacă această genă are beneficii asupra sănătăţii sau dacă persoanele care au această genă prezintă un risc scăzut de a se confrunta cu boli de inimă.

Mai mult, un studiu anterior a demonstrat că ţigările, alcoolul sau fast food-ul nu îţi afectează longevitatea, daca o ai în gene. Cercetarea realizată pe sute de centenari arată că aceştia au vicii la fel ca oamenii care trăiesc mai puţin.

Studiul realizat de oamenii de ştiinţă americani de la College of Medicine din New York, menţionează că unii dintre centenari au fumat timp de 85 de ani, în timp ce alţii au fumat mai mult de două pachete de ţigări pe zi şi cu toate acestea nu au murit din cauza unor boli provocate de tutun.

Sursa: Gândul

30 de comentarii:

  1. Păi da, normal... ai gena, ai parte! Nu o ai, aştepţi momentul inventării implantului de gene! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da...sa ne implantam cu totii ...ca sa putem face ce dorim :))

    RăspundețiȘtergere
  3. cercetatorii aia din NY au zis si cati fumatori sunt estimati in NY acum? 13%.

    RăspundețiȘtergere
  4. @arakelian: Si ce relevanta are nr. de fumatori din New York? :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt studii de specialitate, Adrian. Nu sunt supozitii. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Parca numai dulcele îngrasa? Tot ce e interzis, sau cum era chestia aia? Tot ce e bun ori e interzis, ori îngrasa...

    RăspundețiȘtergere
  7. Cam asa ceva, Dan. Dulciurile sunt insa pe primul loc. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Si fotografia aleasa este sugestiva.
    Priviti-i ochii pofticiosi! :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Ha,ha, e clar ca eu o am!

    RăspundețiȘtergere
  10. Mi-am adus aminte: ... ori e pacat...

    RăspundețiȘtergere
  11. Pai daca e asa inseamna ca mi-s tare . Eu doar de la bere ma ingras un pic pentru putin timp , in rest mananc orice , oricat . Si eu care credeam ca nu-s un bun asimilator al alimentelor . Mi-ai dat o veste buna !
    Se poate dona putin din gena asta si celor care n-au ? hmmm , ma gandeam .

    RăspundețiȘtergere
  12. Dan, chestia cu pacatul nu cred ca e valabila. Ar trebui sa vedem numai obezi in jurul nostru. :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Sorin, gena nu se poate dona. Se poate mosteni. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Minunata treaba. Ce-mi plac cercetatorii astia! Oameni de isprava si taaaaare buni la suflet - se gandesc la noi muritorii :) sau muritoarele (mai degraba)! Excelent articol. M-a facut sa zambesc mult si larg!

    RăspundețiȘtergere
  15. o fi ceva si cu gena asta :) Eu nu mananc dulciuri pt ca nu imi plac iar fast foodul nu are efecte asupra greutatii mele

    RăspundețiȘtergere
  16. Cora, cineva trebuie sa faca si cercetare... :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Foarte interesant articolul Cristi. Inseamna ca eu am aceasta gena. :)

    O seara cat mai frumoasa iti doresc Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Asta e bine pentru tine, Stefania. :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Mi se pare mie sau unora le cam pare rău că n-au... "gena" potrivită? :))))
    Eu când aud de dulciuri, nu-mi mai pasă de gene! :))

    RăspundețiȘtergere