sâmbătă, 15 martie 2014

George Topîrceanu — "Câinele ovreiului". Parodie după Theodor Speranția

George Topirceanu Parodii originale Toparceanu Cainele ovreiului versuri poezii amuzante poezie amuzanta haioasa parodie dupa Theodor Sperantia Cainele care latra nu musca proverbe cugetari blog Internet blogspot blogger Romania bloguri faine interesante haioase

Câinele ovreiului

„Anecdotă pipărată”

Într-un an, cândva-ntr-o vară,
Nu știu unde, în ce sat,
Un ovrei mergând cu marfă
Într-o curte a intrat.

Și cum intră el pe poartă
Cu bagajul la spinare,
Hop, îi sare înainte
Un dulău urât și mare.

„Ce să fac acum? se-ntreabă
Bietul Ițic supărat.
Dacă strig să vie omul,
Pân’ să vie — m-a mâncat!

Dacă plec pe poartă iară, —
Aș pleca eu bucuros,
Dar dulăul e în stare
Să m-apuce pe din dos...

Nici încolo, nici încoace,
Eu mai bine stau pe loc;
Și-am să-l iau cu vorbă bună, —
Chiar așa să am noroc!"

— Moi Grivei, zic zou, ascultă,
De când umblu eu pe jos
N-am văzut în toată lumea
Un cățel așa frumos!

Mă mai duc la târg eu, lasă,
Ți-oi aduce un covrig.
Ce folos ai dacă latri?
Parcă-ți iese vrun câștig?

Moi Grivei, tu ești cuminte,
Ce-ai cu mine de-mpărțit?
Am venit la badea Gheorghe, —
Ei și ce-i dac-am venit?

N-am să stau un an la dânsul,
Plec îndată la haham...
Dar dulăul se repede
Și mai tare: Ham! ham ham!

— Stai pe loc! Ai-vei mi-e frică!
Ci păcat că n-am o pușcă!
Badi Gheorghe, badi Gheorghe,
Ieși afară că mă mușcă!

Badea Gheorghe iese-n ușă,
Dă c-o piatră după câine
Și-apoi zice: — Nu te teme!
Ține-ți inima, jupâne!

Nu știi vorba românească
De la moși-strămoși lăsată,
Că un câine care latră
Nu te mușcă niciodată?

— Știu proverbul — zice Ițic —
Că-l avem și la ovrei,
Știu prea bine... dar e vorba
Dacă-l știe și Grivei!

parodie de George Topîrceanu după Theodor Speranţia

Sursa foto: Alex Mazilu (Copyright - Toate drepturile rezervate)

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut recitirea poeziei lui George Topirceanu! :)

      Ștergere
  2. Omule ...cel caruia ai plac versurile lui George Toparceanu { dar nu numai } , devine automat prietenul meu . Respect prietene !

    RăspundețiȘtergere
  3. Topirceanu este o continua spuma de cuvinte, cum sa nu te bucuri, cum sa nu zambesti? :)
    mi-e dor de Balada chiriasului grabit :)

    RăspundețiȘtergere