luni, 24 octombrie 2011

Scripturi, ştifturi, cookies, spookies...

Am observat sâmbătă că blogul meu s-a procopsit fără voia mea cu o chestie, b.scorecardresearch.com, numită în continuare b. Am investigat un pic pe net şi am constatat că eram chiar urmărit prin cookies, adică b ştia ce site-uri accesez, era un fel de James Bond. :)) Cookies, spookies, dar de unde scriptul cu b pe blogul meu? Gadgeturile, "abţibildurile", bannerele pe care le am pe blog nu sunt luate de pe site-uri dubioase.

După o oră am scăpat şi de cookies pe computer, le-am şters, le-am blocat de le-au mers fulgii! Am găsit pe nişte site-uri americane care au avut aceeaşi problemă o altă soluţie: opt-out chiar de pe site-ul b. Adică scapi de ei aici: http://www.scorecardresearch.com/Priv.html. Fără link că mi-e lehamite şi nu mai vreau să am de a face cu ei!

Bun... După ce am vizitat alte bloguri Wordpress şi Blogger, am observat că foarte multe aveau scriptul buclucaş! Şi sunt bloguri care n-au niciun banner!!! Cele create gratis de pe subdomenii au problema asta. Acum stau şi mă întreb, nu cumva acest script e instalat cu acordul şefilor Wordpress şi Blogger? :) Singur n-are cum să răsară pe blogurile noastre atât timp cât noi nu-l inserăm în mod voluntar.

Apropo, o grămadă de site-uri stochează cookies pe computerele noastre şi ne monitorizează fiecare mişcare pe net. B nu sunt singurii care fac acest lucru. Staţi liniştiţi, nu suntem singuri în Univers! :)

17 comentarii:

  1. Se poate întâmpla să te trezeşti cu tot felul de cookies pe timpul navigării, atunci când dai peste vreun blog care încearcă să deschidă un pop-up (sau pop-under). De regulă, atunci când dau peste aşa ceva, a doua oară nu îl mai vizitez.
    Din când în când rulez Spybot Search and Destroy (free). Pe lângă tot felul de scame, atenţionează şi asupra fişierelor cookie, cu date destul de complete (posesor, adresă etc.). Se înţelege bine şi cu aproape toate antivirusurile (deşi unele te atenţionează, la instalate sau update, că ar trebui... dezinstalat!).

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos pentru sugestie, Max Peter!

    RăspundețiȘtergere
  3. Urata chestie ! Chiar ca nu mai poti avea incredere in nimeni si nimic...

    RăspundețiȘtergere
  4. Zina, tocmai am descoperit si pe un blog de pe un domeniu propriu chestia asta, probabil au vreo intelegere respectivii cu proprietarii platformelor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu-ţi scapă nimic... the Milla Eye is watching! :D

    RăspundețiȘtergere
  6. big brother eye...foloseste cc cleaner

    RăspundețiȘtergere
  7. Dana, eee, cine stie cate cookies mi-or fi scapat! :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Il folosesc, Roxana, pt. computer e bun. Dar mie mi se infiltrase pe blog intrusul. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cristi nu ştiu exact despre ce vorbeşti , dar bănuiesc că dacă deţii un antivirus bun şi actualizat nu ai pobleme , chiar şi în blog . Despre ce este vorba exact şi ce face ?

    RăspundețiȘtergere
  10. Iată o problemă ce o întâmpin doar la tine , în momentul în care apăs postaţi comentariul apare 503-Service Unavailable apoi se trimite abia după ce dau refresh la pagină .

    RăspundețiȘtergere
  11. Sorin, sambata am observat in timp ce se incarca blogul ca trebuia sa astept pana se incarca si b.scorecardresearch.com. alaturi de celelalte link-uri din pagina.

    Eu nu am avut si nu am niciun script sau link pe blog de la b.scorecardresearch.com. :) L-am eliminat de ieri prin opt-out vizitand pagina lor, ei ocupandu-se de studii de marketing, asa sustin ei cel putin. Am optat ca nu vreau sa particip la studiul de piata pe care-l fac ei.

    In ceea ce priveste eroarea 503, cred ca e din cauza platformei Blogger. Platforma a avut probleme si acum 2 saptamani.

    RăspundețiȘtergere
  12. Mda, nu suntem singuri in Univers, ai dreptate.. e plin de cookies peste tot.

    RăspundețiȘtergere
  13. Sunt peste tot intr-adevar, Shayna. Si FB urmareste utilizatorii dupa log-out. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Nasol ... cred!
    Cu ferestre pop-up m-am mai intalnit si le dau un X rapid. Cit despre cookies (care, culmea, inseamna prajiturele)eu sunt paralela si chiar daca mi-ar sari in nas n-as sti ca e cookie!
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  15. Melly, cauta pe Google si o sa vezi ce pacatoase pot fi uneori. :) O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  16. Uite Cristi, eu nu am crezut ca si site-urile personale sau free sa fie invadate de cookies... mari ciudatenii se mai intampla in lumea asta si cea reala si cea viruala.

    imaginea imi place foarte mult - ma regasesc in ea, uneori ma simt si eu asa inradacinata la locul de munca cand in 12 ore imi permit sa fac jumatate de ora pauza.

    o noapte linistita iti doresc Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere