marți, 31 martie 2015

VIDEO: Paula Seling - "Ploaie în luna lui Marte". Nichita Stănescu, 82 de ani de la naştere

Paula Seling Ploaie in luna lui Marte Nichita Stanescu versuri muzica Nicu Alifantis Paula Seling Ploaie in luna lui Marte YOUTUBE OFFICIAL VIDEO CONCERT RADIO poezia Ploaie in luna lui Marte Nichita Stanescu text INTERVIU Despre Romania Nichita Stanescu interviu arhiva TVR Nichita Stanescu Limba romana este patria mea versuri Nichita Stanescu data nasterii Nichita Stanescu zi de nastere cand s-a nascut ziua nasterii citate cugetari maxime Nichita Stanescu Ploaie in luna lui Marte Nichita Stanescu 82 ani de la nasterea lui Nichita Stanescu 2015
Nichita Stănescu (31 martie 1933 - 13 decembrie 1983)

"Inspiraţia este fundamentul artelor, în genere. Ea este exact ca impulsul electric care stârneşte fulgerul între doi poli. În momentul în care tensiunea între doi poli se creează, fulgerul apare. Fără fulger nu poate să existe fulger." - Nichita Stănescu
Marele poet român Nichita Stănescu ar fi împlinit astăzi vârsta de optzeci şi doi de ani...

Ploaie în luna lui Marte

Ploua infernal,
şi noi ne iubeam prin mansarde.
Prin cerul ferestrei, oval,
norii curgeau în luna lui Marte.

Pereţii odăii erau
neliniştiţi, sub desene în cretă.
Sufletele noastre dansau
nevăzute-ntr-o lume concretă.

O să te plouă pe aripi, spuneai,
plouă cu globuri pe glob şi prin vreme.
Nu-i nimic, îţi spuneam, Lorelei,
mie-mi plouă zborul, cu pene.

Şi mă-nălţam. Şi nu mai ştiam unde-mi
lăsasem în lume odaia.
Tu mă strigai din urmă, răspunde-mi, răspunde-mi
cine-s mai frumoşi: oamenii?... ploaia?...

Ploua infernal, ploaie de tot nebunească,
şi noi ne iubeam prin mansarde.
N-aş mai fi vrut să se sfârşească
niciodată-acea lună-a lui Marte.

poezie de Nichita Stănescu

Paula Seling - Ploaie in luna lui Marte (concert Sala Radio) - VIDEO



Muzica: Nicu Alifantis
Text: Nichita Stanescu
Orchestratie: Ionel Tudor
by Paula Seling (YouTube), 11 aug. 2013

Într-o zi de vineri, 31 martie, în urmă cu 82 de ani, s-a născut Nichita Stănescu. Ce binecuvântată întâmplare a sorț...
Posted by Nicu Alifantis on 30 martie 2015


Nichita Stănescu - Despre România (TVR)



de la TVR (YouTube), 27 mar. 2013

"Nu spun că alte limbi, alte vorbiri nu ar fi minunate și frumoase. Dar atît de proprie, atît de familiară, atît de intimă îmi este limba în care m-am născut, încît nu o pot considera altfel decît iarbă. Noi, de fapt, avem două părți coincidente; o dată este patria de pămînt și de piatră și încă odată este numele patriei de pămînt și de piatră. Numele patriei este tot patrie. O patrie fără de nume nu este o patrie. Limba română este patria mea. De aceea, pentru mine, muntele munte se zice, de aceea, pentru mine iarba iarbă se spune, de aceea, pentru mine, izvorul izvorăște, de aceea, pentru mine, viața se trăiește." Nichita Stănescu a murit la vârsta de 50 de ani, pe 13 decembrie 1983.

Sursa foto: www.radioromaniacultural.ro

4 comentarii:

  1. Avem și noi, românii, motive de mândrie, totul este să dorim să ne mândrim!

    RăspundețiȘtergere
  2. Unul din poeţii mei preferaţi. Aş fi amintit şi poezia "Adolescenţi pe mare". Dar mai bine fac un post!

    RăspundețiȘtergere