luni, 30 aprilie 2012

Pisica neagră

Am primit această leapşă despre superstiţii de la Drd Emil Calinescu, posesorul celui mai minunat blog.

Eu nu am vreo superstiţie, dar am o postare mai veche despre o pisică neagră. :)

Pisica neagră (repostare)


Am o vecină în bloc care are un hobby: hrănirea pisicilor maidaneze din rasa Tomberoneză. La parterul blocului le pune castronele de mâncare pe care le umple cu supă într-un mod original. Are o ţeavă lungă prin care toarnă supa direct în recipientele cu pricina. Ea stă la parter şi astfel aprovizionează pisicile cu mâncare lichidă la fel cum furnizează arabii petrol prin conducte lumii întregi.

Ca să nu mai iasă afară, ia o pâlnie, o ataşează la ţeavă şi apoi toarnă supa liniştită pentru ceata odihnită de pisici. Direct de la fereastra bucătăriei sale. :-)

Printre tomberoneze se află şi o pisică neagră. În copilărie, când vedeam o mâţă tuciurie făceam trei paşi înapoi, scuipam de trei ori şi numai după aceea treceam mai departe. Prin clasa a cincea m-am lămurit că aceste animăluţe cu blăniţa închisă la culoare nu aduc nici un ghinion. :-)

Cine vrea să scrie despre superstiţii poate să preia leapşa!

Pasărea Colibri - Pisica neagră

Sursa foto

22 de comentarii:

  1. Eu nu am superstitii. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. frumoasa povestea cu vecina iubitoare de pisici

    RăspundețiȘtergere
  3. ies putin din perimetrul umorului si spun ca unele superstitii si unii superstitiosi sunt de-a dreptul periculoase pentru societate, mai ales cand au conotatii religioase.

    RăspundețiȘtergere
  4. imi sunt dragi pisicile negre...am avut una timp de 13 ani...si acum imi este dor de ea...

    am o singura superstitie...cand cineva imi ureaza "succes" e clar ca nu va iesi nimic...
    cand aveam examene prietenii mei se fereau ca de foc sa le scape "succesul"...cu bafta...e altceva :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @pandhora: Bafta spuneam si noi la examene, dar asa era cutuma, nu m-am gandit vreodata ca ar fi o superstitie. :)

      Ștergere
  5. Am si eu o vecina ca a ta, dar a mea hraneste cainii maidanezi. Sa vezi atunci superstitii ce ai cand te intalnesti cu haita de latratoare flamande :)

    RăspundețiȘtergere
  6. dragut :X eu iubesc matzele negre :x

    RăspundețiȘtergere
  7. Mare iubitoare de pisici, este vecina ta Cristi! E tare amuzant cum le hraneste! Mi-o si imaginez!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca o preiau si eu pare interesanta!
    Multumesc Cristi!
    P.S. Cat despre pisicile negre eu am avut una, a fost cea mai afectuoasa pisica, cea mai protectoare mamica pentru puisorii ei si tare cuminte, ii spuneam Negruta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Melly: N-are nici o legatura culoarea pielii cu caracterul. :)

      Ștergere
  9. Se aude prin targ ca semn rău de tot e când îţi taie calea o pisică neagră cu căldările goale. :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Isis: De cand sunt lumea si pamantul se tot aude... :))

      Ștergere
  10. haha, gluma lui Isis e de milioane.

    Eu o sa fac o divagatie de la subiect.
    Superstitiile sunt ramasite pagane, explicatii si reguli si frici inventate de oameni, pt a acoperi lipsa de intelegere. Ele sunt opusul religiei ortodoxa (de fapt crestina), religia crestina se bazeaza pe dragoste, iar superstitiile pe frica.
    Prima data mi-a descris asta un preot, spunand ca cel mai mare dusman al credintei nu e NE-credinta, ci superstitiile.

    La fel, fanatismul, este o extrema - iar nereligioasa.

    Sa mai culeg din superstiile internationale: 4 la chinezi/japonezi este cifra mortii; barza peste tot e legata de bebelusi, nr 666, vineri 13 etc. Peste tot in lume sunt varii superstitii.
    Mai toate insa au o oaresce explicatie. Daca versi sarea-> semn de bataie, explicatia ar fi ca sarea era in Roma antica cu valoare comparativa cu aurul, fol. ca moneda de platit ostasii ; la fel piperul era f. scump fiind adus cu vaporul ocolind sudul Africii etc.


    Stai sa le vezi pe alea romanesti legate de gravide si nou nascuti, ai scrie aici romane :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @arakelian: Postarea este dedicata vecinei care are grija de pisici. N-am nici o superstitie. :)

      Ștergere