joi, 25 octombrie 2012

Pablo Picasso, 131 de ani de la naştere

Astăzi se împlinesc 131 de ani de la naşterea marelui artist plastic spaniol Pablo Picasso.

Picasso

Numele întreg al lui Picasso este Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Martyr Patricio Clito Ruíz y Picasso.

"Oamenii nu mai caută consolare în artă. Doar oamenii rafinaţi, cei bogaţi, cei leneşi caută noul, extraordinarul, extravagantul, scandalosul. Eu i-am satisfăcut pe aceşti oameni cu toate acele lucruri bizare care mi-au trecut prin cap. Şi cu cât ei înţeleg mai puţin ceva, cu atât mai mult îl admiră. Amuzându-mă cu toate acele jocuri, acele nonsensuri, acele ghicitori şi imagini am devenit vestit. Eu sunt numai un prezentator public care şi-a înţeles vremea sa." - Pablo Picasso

Click pe imagini pentru mărire!

Pablo Picasso Self Portrait, 1907



Mother and Child, 1901 by Pablo Picasso



The Old Guitarist, 1903 by Pablo Picasso



Ma Jolie, 1911-1912 by Pablo Picasso



Guernica, 1937 by Pablo Picasso



Asleep, 1932 by Pablo Picasso



Bullfight: Death of the Toreador, 1933 by Picasso



The Weeping Woman, 1937 by Pablo Picasso



Dora Maar au Chat, 1941 by Pablo Picasso



Don Quijote, 1955 by Pablo Picasso



Mai multe lucrări ale lui Pablo Picasso puteţi vedea pe pablopicasso.org.

Picturile altor mari artişti pot fi admirate pe blogurile lui MellyŞtefaniaZina şi Mirela.

10 comentarii:

  1. Wow! Operele lui Picasso erau atat de moderniste pentru vremurile lui, cred ca inca sunt :) Parerea mea de necunoscator. O zi minunata Cristi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă întreb cum arătau buletinele pe vremea aceea...

    RăspundețiȘtergere
  3. Picasso spunea că : “Art is the lie that tells the truth.”....și cred că avea dreptate:)
    Este senzațional și a reușit să își transforme viața într-o legendă ce o să trăiască veșnic !!

    RăspundețiȘtergere
  4. Picasso, era considerat un geniu artistic inca din copilarie, Cristi, prin lucrarile sale moderniste, a si devenit foarte celebru ca niciun alt artist dinaintea sa, care s-a bucurat de popularitate inca din timpul vietii, insa, ca om, avea o personalitate complexa si contradictorie, foarte dificila, asemanatoare creatiei sale. Un personaj superstitios si sarcastic, purtandu-se uneori urat chiar si cu copiii sai, alteori fiind socant de brutal fata de nenumaratele sale iubite.
    El s-a reinventat la nesfarsit, comutandu-se radical intre stiluri, iar lucrarile sale, par a fi produsul a cinci mari artisti, decat al unuia singur.
    Cubismul pe care el l-a abordat, mie imi este foarte greu sa-l descifrez si sa-l inteleg.
    O seara minunata iti doresc, Cristi, cu mult drag! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu degeaba am ales si cugetarile pe care le-am postat azi alaturi de cateva din cele mai cunoscute picturi ale lui.
      O seara placuta, Stefania! :)

      Ștergere
  5. Mulțumesc pentru nominalizare! Am repostat un articol (doar parțial) despre Picasso, pe care îl aveam de acum doi ani pe blog, iar asta numai datorită articolului tău. Dar e bine, că nimeni nu cercetează arhiva, ori e totuși aniversarea a 131 de ani de Picasso, care mie îmi place foarte mult, dar foarte mult! O seară frumoasă! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multa placere, Mirela! Asa vad eu blogul tau, ca fiind de pictura si fotografie. O zi buna! :)

      Ștergere