joi, 24 ianuarie 2013

Cel mai ciudat monument din Europa. Atomium (Bruxelles)

Atomium (Bruxelles) a fost desemnat de canalul CNN cel mai bizar monument din Europa, informează Agerpres.

Într-un clasament alcătuit de canalul american CNN, Atomium din Bruxelles figurează drept cel mai bizar monument din Europa. Atracţia din capitala Belgiei este urmată de Banknote Building din Kaunas (Lituania) şi una dintre casele celebrului arhitect Antoni Gaudi din Barcelona, Pedrera sau Casa Mila, relatează belga.be.

Inaugurat în 1958 cu ocazia Expoziţiei universale de la Bruxelles, Atomium a fost renovat în 2004-2005 şi atrage anual aproape 700.000 de vizitatori.

Pe lista CNN figurează în total 11 clădiri, din care trei în Spania, două în Franţa şi câte una în Belgia, Lituania, Anglia, Polonia, Austria şi Cehia. AGERPRES

Atomium din Bruxelles, Belgia

Atomium
Photo License: Some rights reserved by Samuel Santos

Banknote Building din Kaunas, Lituania


Photo License: (C) All rights reserved by mdanys

La Pedrera (Casa Milà), Barcelona


Photo License: Some rights reserved by 7Bart

14 comentarii:

  1. Ce idei nastrusnice mai au unii arhitecti!
    Sunt de-a dreptul spectaculoase si atractive totodata astfel de constructii si-i dau o nota aparte locului unde sunt construite.
    Cred ca si interioarele acestor constructii, au un design la fel de interesant! Mi-ar placea sa le vizitez.
    O seara cat se poate de frumoasa iti doresc, Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. am vazut toamna trecuta Atomium si pot spune ca prezenta lui este coplesitoare...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cand am stat in Bruxelles il vedeam de pe geam, din pat. Ma tot uitam, ma tot miram...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ei spun ciudat...mie mi se pare interesant :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Allure: In articolul Agerpres, monumentul e numit "bizar". Eu i-am spus "ciudat". :)

      Ștergere
  5. nu gasesc nimic ciudat la Atomium... A fost construit cu o ocazie si s-a proiectat pe acel principiu. Plus ca iluminarea de noapte e minunata. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Oare cum de au bani sa faca tot felul de monumente sau cladiri foarte scumpe, iar noi nu avem bani nici macar sa reparam ceea ce avem sau sa terminam ce am inceput.
    In satul in care stau parintii mei nu sunt utilitati; au ajuns cu teava de gaz la 300 metri de sat si acolo s-au impotmolit de vreo 7 ani, iar apa si canalizarea nici nu mai poate fi vorba de ele, traiesc ca in evul mediu. Partea interesanta este ca satul se afla doar la 6 km de oras.
    Scuza-mi rabufnirea, dar unele lucruri nu mi se par corecte. Gata.... m-am calmat acum. :)))
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avem si noi bani, dar nu sunt folositi cum trebuie, probabil. Poate s-o schimba ceva in viitorul apropiat. O zi buna, Dina! :)

      Ștergere