marți, 19 februarie 2013

Ion Pribeagu - Vorba aia (poezie satirică)

Ion Pribeagu Vorba aia poezii amuzante Ion Pribeagu Vorba aia poezii deocheate impertinente Ion Pribeagu Vorba aia


Vorba aia (de Ion Pribeagu)

La numai 15 anişori,
Aveam o creştere aleasă.
În pension făceam furori,
Dar eram tare ruşinoasă.
Şi când cu Nicuşor vorbeam,
Mi-ardeau obrajii ca văpaia...
Ţiu minte, cât de mult roşeam,
Când îmi spunea de vorba aia.

Într-o duminică, fiind cald
Şi cum văzduhul sta să fiarbă,
M-am dus la gârlă să mă scald,
Şi mi-am pus hainele pe iarbă.
Dar Nicuşor sta-n iarbă strâns
Şi mă privea cum făceam baia,
Mi-a fost ruşine şi am plâns,
Fiindcă-mi văzuse vorba aia.

Prin Cişmigiu, cu pas grăbit,
De la pension mergeam spre casă
Şi-un ofiţer m-a urmărit,
Spunându-mi dulce că-s frumoasă.
M-am ruşinat şi-am spus "merci"
Şi ca să nu m-apuce ploaia,
M-am dus la el acasa şi...
S-a întâmplat şi vorba aia.

Deşi sunt ruşinoasă rău,
De toţi băieţii sunt curtată
Şi-aleargă-n urma mea mereu
Aproape Capitala toată.
Şi-n timpul verii, deseori
Sunt la Constanţa sau Mamaia,
Petrec din noapte până-n zori
Că mult îmi place vorba aia.

Zadarnic, muritor sărman,
Vrei să găseşti a vieţii cheie!
Popescu scrie un roman
Fiindcă iubeşte o femeie.
Aseară s-a-mpuşcat Bebe,
Aflând că l-a-nşelat Aglaia
Şi toate astea pentru ce?
Ah, numai pentru vorba aia!...

poezie satirică de Ion Pribeagu

Sursa foto: Pinterest

18 comentarii:

  1. O sa-mi caut un volum si o sa-l cumpar, sa-l am cu mine sa ma bine-dispuna. E terapeutic Pribegeanu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Raul: Sunt grozave poeziile lui Ion Pribeagu. Pe mine ma inveselesc. :)

      Ștergere
  2. nu poti sa nu zambesti a rade cititindu-l...chiar imi place1 :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună Cristi!
    Superbă poezia,nu știeam că este scrisă de Ion Pribeagu!
    Mi-a plăcut mult,mulțumesc Cristi!
    O zi minunată îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. :)) Super amuzanta poezia pe care ai ales-o, Cristi,... ma prapadesc de ras! :)
    Imi place mult de tot ca la tine buna dispozitie primeaza!
    Ma bucur mult ca din nou ne-ai oferit o portie zdravana de ras si-ti multumesc mult pentru aceasta!
    O seara minunata iti doresc, Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut poezia. O seara faina, Stefania! :)

      Ștergere
  5. Haioasă tare poezia !
    În 2009 soția mea a făcut un PPS cu versurile acestea și fotografii.Păcat că nu se pot posta pe blog prezentări Power Point!
    M-ai făcut să zâmbesc,mulțumesc !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Din ce in ce mai haios! :)
    Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  7. Unele poezii sunt atat de poetice :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Aceste poezii sunt pe gustul meu. Daca erau in programa scolara poeziile lui Ion Pribeagu, scoala ar fi fost mult mai frumoasa. O zi buna! :)

    RăspundețiȘtergere