duminică, 16 iunie 2013

POEZIE: Ion Pribeagu - Cu banii mei?

Cu banii mei?

De la domnul Katz bancherul
Cerşetorul Moise Floi
Căpăta – ca o ofrandă
Zece lire în orice joi.

Cum intră numai pe uşă
Casieru-în mod intim
Îi da zece lire în mînă
Şi-i spunea discret: poftim!

Da-ntr-o joi, venind la bancă
Casierul supărat
Nu i-a spus nimic şi-n grabă
Numai cinci lire i-a dat.

Floi îi numără şi rece
A întrebat ca un milog:
- Totdeauna mi-a dat zece
De ce astăzi cinci mă rog?

- Pentru că-şi mărită fata,
Domnul Katz cu socoteală,
A dat ordin să reducem
Orice fel de cheltuială.

- Îşi mărită fata?
Domnul verse-şi haru-asupra ei!
Înţeleg să şi-o mărite
Dar de ce cu banii mei?

poezie satirică de Ion Pribeagu



În această lume slută
Un strop de umor ajută!

Ion Pribeagu (n. 27 octombrie 1887 Sulița, județul Botoșani - d. 1971, Tel Aviv, Israel)

12 comentarii:

  1. De, daca l-a invatat asa... Acum i s-a parut ca i se fura din drepturi ! :)) Mai bine-i dadea ceva de munca, nu de pomana.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi face o mare placere am sa-i citesc poeziile! :)
    Duminica placuta Cristi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da click pe eticheta ION PRIBEAGU! Numai 21 de poezii am pe blog. :))
      O zi buna!

      Ștergere
  3. :))) Excelentă alegerea ta, Cristi, m-ai binedispus ca-'ntotdeauna când citesc poeziile lui Pribeagu şi-ţi mulţumesc din suflet pentru asta!
    Finalul este fantastic!, mă prăpădesc de râs. :)))
    O duminică minunată îţi doresc, Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Tar hatru domnu'Pribeagu.A pus bine problema ca este inca de actualitate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este mai actual ca oricand Ion Pribeagu. La fel ca si Caragiale.

      Ștergere
  5. :)))) tare de tot! deja erau banii lui.
    asta e ca in vorba aia: cand îi dai, îi fată vaca, când îi ceri, îi moare vițelul

    RăspundețiȘtergere