sâmbătă, 30 aprilie 2016

George Topîrceanu - "La Paşti" (poezie)

poetul George Toparceanu La Pasti poezie George Topirceanu La Paste versuri poezia Toparceanu La Pasti Topirceanu De Pasti versurile poeziei La Pasti George Toparceanu poezii pentru copii versuri Topirceanu La Pasti volumul Migdale amare 1928
Muzeul Oualor Lucia Condrea, Moldovita, Bucovina, Romania/ Foto (C): Terra Design

George Topîrceanu, poet, memorialist și publicist român, a publicat poezia "La Paşti" prima oară în volumul de versuri "Migdale amare" (1928).

George Topîrceanu - La Paşti

Astăzi în sufragerie
Dormitau pe-o farfurie,
Necăjite si mânjite,
Zece ouă înroşite.

Un ou alb, abia ouat,
Cu mirare le-a-ntrebat:
- Ce vă este, frăţioare,
- Ce vă doare?
Nu vă ninge, nu vă plouă,
Staţi gătite-n haină nouă,
Parcă, Dumnezeu mă ierte,
N-ati fi ouă...
- Suntem fierte!
Zise-un ou rotund şi fraise
Lângă pasca cu orez.
Şi schimbîndu-şi brusc alura,
Toate-au început cu gura:
- Pân' la urmă tot nu scap!
- Ne găteşte de paradă.
- Ne ciocneşte cap în cap
Si ne zvârle coaja-n stradă...
- Ce ruşine!
- Ce dezastru!
- Preferam să fiu omletă!
- Eu, de m-ar fi dat la cloşcă,
As fi scos un pui albastru...
- Si eu unul violet...
- Eu, mai bine-ar fi să tac:
Aşa galben sunt, că-mi vine
Să-mi închipui că pe mine
M-a ouat un cozonac!...

"Migdale amare" (1928), de George Topîrceanu

Sursa foto (Photo Courtesy): Muzeul Oualor Lucia Condrea (Facebook) - www.facebook.com/muzeuloualorluciacondrea.ro/ Exponate realizate de artistul plastic Lucia Condrea (Moldovita, Bucovina) in anul 1992. Alte detalii pe www.muzeuloualorluciacondrea.ro/ Photo by Terra Design

2 comentarii:

  1. Frumoase versuri! Mulțumim Cristi! Paște luminat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place din copilarie poezia "La Paşti" de George Topîrceanu si acum i-a venit randul s-o postez pe blog.
      Multumesc mult! Sarbatori luminate si linistite! :)

      Ștergere