marți, 3 mai 2011

Cugetări despre dragoste


O, Eros, neînfrântule Eros, cad pradă
În mrejele tale atâţia
Şi-atâţia! Tu noaptea îţi legeni odihna
Pe moi obrăjori feciorelnici.
Pribeag, tu străbaţi peste mări, peste valuri.
Pătrunzi şi-n bârloguri de fiare!
Nici zeii cei veşnici nu scapă de tine,
Nu scapă nici omul vremelnic.
Pe cel ce l-ai prins tu în mrejele tale
O mare sminteală-l loveşte.
SOFOCLE, Antigona.

Eu om cuminte n-am văzut, să nu sfârşească
Nebun, când a iubit; dar drept e şi aceea,
Că om cu minte n-am văzut să nu iubească!
G. COŞBUC, Fresco-Ritornele.

Hercule, îndrăgostindu-se de Iola, fiica lui Eurytos, regele Oechaliei, a acceptat, la cererea acesteia, să se îmbrace în straie femeieşti şi să toarcă la picioarele ei.
REVAY NAGY, Lexikon.

Dragostea = Bătăi de inimă pentru dureri de cap.
= Sentiment care vine în galop şi dispare în vârful picioarelor.
T. MUŞATESCU

Un bătrân îndrăgostit e un mare beteşug în rânduiala firii.
LA BRUYERE

Când femeile ne iubesc ne iartă orice, chiar şi crimele; când nu ne iubesc, nu ne iartă nimic, nici chiar virtuţile.
BALZAC, Muza Departamentului.

25 de comentarii:

  1. Dragostea este oarbă; prietenia doar închide ochii! (Friedrich Nietzsche)

    Frumoase gândurile alese pentru o zi mohorâtă de marţi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place mult ultima :) dar toate sunt frumoase si chiar pica bine pe vreme mohorata .......te-ai gandit inspirat ....o zi mai buna decat vremea de afara , Cristi !

    RăspundețiȘtergere
  3. Postarea asta a mers direct la suflet.
    Ca sa nu mai zic de melodie,care e printre preferatele mele.:)

    RăspundețiȘtergere
  4. "Iubirea e cel mai natural sentiment uman, ea nu are nevoie niciodata de motivatia ratiunii pentru a exista..."

    RăspundețiȘtergere
  5. Teo, multumesc pentru citat. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Mersi, Dana! Multumesc si eu pt. Nietzsche. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @Fata care aduce ploaia: Putina melancolie nu strica, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Lumi, e boala grea si dragostea asta. Mai grea decat P.C.-ul! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. toti indragostitii rezoneaza, toti singuraticii ofteaza, dar cand dragostea dispare, ce mai ramane?
    Timp...

    RăspundețiȘtergere
  10. Pescare, bun venit pe blogul meu! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi place cele ale lui T. MUŞATESCU :) :X

    RăspundețiȘtergere
  12. "A iubi inseamna a inceta sa traiesti pentru tine, a face ca toate sentimentele omenesti, teama, speranta, durerea, bucuria, placerea sa nu depinda decat de o singura fiinta; inseamna a te cufunda in infinit, a nu gasi nici o limita simtirii, a-ti inchina viata unei fiinte in asa fel incat sa nu traiesti si sa nu gandesti decat pentru a o face fericita; a turna maretie in injosire, a gasi alinare in lacrimi indurerate, placere in suferinta si suferinta in placere; adica a intruni in sine toate contradictiile." - Balzac

    RăspundețiȘtergere
  13. ultima imi place...trebuie sa i-o spun prietenei mele...o seara faina

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc frumos pentru citat, Mel!

    RăspundețiȘtergere
  15. Om mare Balzac. Il admir ca si pe nenea Voltaire. :)

    Dar...tu te-ai indragostit cumva? Parca vad fluturasi p'aici pe blog...uite si o inimioara...anaaa e si Cupidon... Ce se intampla???

    RăspundețiȘtergere
  16. @Cristi: Numai e ca inainte, pe vremea noastra, dragostea era dragoste ! Acum dragostea = bani ! mai pe scurt interese. Poate erau si atunci, dar in proportii mai mici.

    RăspundețiȘtergere
  17. Imi place citatul lui Balzac, se aplica in multe cazuri dupa parerea mea!

    Numai bine Cristi, o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  18. Lillee, situatia e sub control! :D

    Rares, dragostea trece prin stomac. :)

    Alice, Balzac a fost mare aventurier. :D

    RăspundețiȘtergere
  19. :)) Atunci e bine. Ma gandeam ca este peste...control. Gata, imi dau doua palme si ma duc la coltul de rusine. :D

    RăspundețiȘtergere