joi, 19 mai 2011

Cugetări despre laudă (prima parte)



"Iepurii se prind cu câini, femeile cu bani şi nebunii cu laude."
PROVERB GERMAN, citat după Maloux.

"Lauda este un aliment care satură repede, produce greaţă, apărarea lăuntrică reacţionează prompt şi, în fond, cel mai bun lucru ar fi să nu ai de auzit, pe socoteala ta, nici bune, nici rele."
THOMAS MANN

"Pe cel ce te laudă şi te îmbunează şi, măcar de-ar fi şi rele faptele tale; el tot zice că-s bune, pe acela pururea să-l urăşti şi la gura lui să nu te uiţi nicidecum."
MIHAIL SADOVEANU, Esopia.

"Unii prinţi şi regi au nevoie de laude...după cum are nevoie de laude un vin îndoielnic."
MIHAIL SADOVEANU, Fraţii Jderi.

"Să nu credem decât jumătate atât din binele ce ni se spune despre noi, cât şi din răul ce ni se spune despre alţii."
J. PETIT-SENN

Hai să nu fim ipocriţi. Ne simţim bine când ne laudă cineva, nu-i aşa? :)

Foto: www.pufosi.org

34 de comentarii:

  1. Te salut , măi Cristi , înţelepte dar tocmai pe cel românesc l-ai uitat ? că este valabil pentru foooaarte mulţi , oho...
    Ne simţim bine când suntem lăudaţi ?? aş spune că suntem chiar dependenţi ...majoritatea , noi oamenii ..

    RăspundețiȘtergere
  2. Bineînţeles că ne simţim bine; suntem oameni supuşi greşelii :D

    Ca să păstrăm trendul postării, să-ţi dau o picătură albastră de stare de bine şi să-ţi spun un maaaare bravoo!! :)) Să ai o zi extraordinară!

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut, Sorin! Am vrut sa postez cateva mai putin cunoscute. :)

    O zi buna, Dana! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo Cristi ! Sa ai o zi buna , si de la mine premiul Cel mai bun articol al zilei ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Alm! E de bine, nu? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Ne simtim bine, dar tine si de persoana care ne lauda. N-ai cum sa nu-ti dai seama cand esti periat pentru ceva anume :D

    RăspundețiȘtergere
  7. =)) e o lauda :)) cand te lauda altii e mult mai bine decat cand te lauzi singur .
    Nu-i mare branza , e drept . Un maruntis dragut zic eu ;) care nu tine decat o zi :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Apreciez asta, Alm. Urmeaza si partea a doua a acestor cugetari. :D

    O zi buna! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Si periatul face parte din viata noastra, pescare! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Veche sau nu, fumat sau nu, tot proverbul ăsta mi se pare cel mai potrivit:
    ”Lauda de sine nu miroase a bine”.

    RăspundețiȘtergere
  11. #3,#5 si ultimul ar trebui sa ne gaandim mereu la ele. De ce la ultimul? Pentru ca suntem oameni!

    RăspundețiȘtergere
  12. Imi plac si citatele,dar poza...face toti banii:))

    RăspundețiȘtergere
  13. Lumi, mie toate mi-au dat de gandit! :)

    Fata care aduce ploaia, o zi buna! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Pescarul-e în 99% din cazuri dacă nu cumva chiar mai mult o laudă este rodul unui interes chiar dacă mic nevinovat tot interes rămâne .A lăuda pur şi simplu dezinteresat este o super-calitate la superlativ . Exagerat de foarte puţini ştiu asta căci până la urmă suntem oameni a căror scop oricare scuză mijloacele prin care îl îndeplinim .
    Bine , asta nu ne face vinovaţi pentru că este natura noastră şi nu vorbesc aici decât de interese triviale , deaceea poţi afirma că mulţumirea sufletească e-un interes în sine şi deloc nu-i trivială .
    Părerea mea !

    RăspundețiȘtergere
  15. Saraca de tine erai papata de mult...:))

    RăspundețiȘtergere
  16. Ha, ha, ha! E o pisica ninja! :D

    RăspundețiȘtergere
  17. Pai cred ca este in sangele nostru sa ne simtim bine cand suntem laudati, acum depinde de noi sa facem diferenta si sa ne dam singuri seama daca este de bine sau de rau.Se numeste discernamant :))

    RăspundețiȘtergere
  18. In toate ne trebuie discernamant, Irina. :)

    @Monica: ^-^

    RăspundețiȘtergere
  19. "Să nu credem decât jumătate atât din binele ce ni se spune despre noi, cât şi din răul ce ni se spune despre alţii."
    J. PETIT-SENN
    Adevărul intodeauna este relativ si da avem nevoie de discernământ.

    RăspundețiȘtergere
  20. Ce tare e pisica! Oare stie ca o laud??! :D

    RăspundețiȘtergere
  21. Iulisa, totul e relativ. :)

    Claudia, este o pisica deosebita! :D

    RăspundețiȘtergere
  22. Eu nu ştiu cum să reacţionez la complimente, de obicei zic un: da, ştiu, şi îmi apare ţanţoş un rânjet nesimţit:)).
    nu îi laud pe alţii, rar ridic pe cineva în slăvi, de obicei văd doar defectele. aşa că le spun ce să modeleze.
    :)
    dacă cine mă laudă, să ştie din start că nu ofer nimic la schimb, mă laudă să mă facă să mă simt bine, atât.
    :))

    ei bine, m-am întins, deviez. have fun:D!

    RăspundețiȘtergere
  23. Pai d-aia avem bloguri, sa ne intindem cat vrem. :D

    RăspundețiȘtergere
  24. Pai nu faptul ca ne simtim bine cand suntem laudati este rau, ci rau este sa crezi toate laudele care ti se aduc. Daca cineva te lauda, inseamna ca are un interes sa o faca, asa ca poti sa te simti bine, dar asta nu inseamna ca ii crezi laudele.

    RăspundețiȘtergere
  25. E, toti avem putina ipocrizie...
    P.S. Ti-am aruncat o leapsa. :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Vin acuma sa vad, Shaman. Mai am una de la Andera. :)

    RăspundețiȘtergere
  27. Cand nu au in jurul lor prieteni care sa-i laude, oamenii se lauda singuri.(Shakespeare)

    RăspundețiȘtergere
  28. Da, Shayna. Stie Nenea Will... :)

    RăspundețiȘtergere
  29. Normal ca ne simtim bine cand ne lauda cineva. Dar mai sunt unele forme de lauda care ma dezgusta, este vorba de periatul ala meschin... bleah.
    Eu l-am prins, tu il cureti :))

    RăspundețiȘtergere