duminică, 5 iunie 2011

Versuri de duminică. George Topîrceanu

George Topirceanu fabula Leul deghizat versuri Toparceanu amuzante poezii

LEUL DEGHIZAT
(versuri de George Topîrceanu)

LEUL s-a-mbrăcat odată
Într-o piele de măgar,
Să colinde ţara toată
Din hotar până-n hotar,
Ca să vadă cum se poartă lupii (marii dregători)
Cu noroadele-i blajine de supuşi rumegători.

Deci, trecând el într-o seară la o margine de crâng
Ca un biet măgar nătâng,
Nişte lupi, cum îl văzură, se reped la el pe loc
Şi-ntr-o clipă îl înşfacă, grămădindu-l la mijloc.

- Staţi, mişeilor! Ajunge, – că vă rup în dinţi acuşi!
(Strigă leul, apărându-şi pielea cea adevărată.)
Astfel vă purtaţi voi oare cu iubiţii mei supuşi?…

Lupii, cunoscându-i glasul, îndărăt s-au tras pe dată,
Şi de frică se făcură mici, ca nişte căţeluşi.
- O, Măria-Ta! Iertare!
Zise cel mai diplomat, -
Semănai aşa de tare
C-un măgar adevărat!…

Sursa foto: poze-gratis.ro

17 comentarii:

  1. Lupii ipocriţi sunt peste tot :) Nu numai că vor să ne sfâşie, dar ne mai fac şi măgari :p

    RăspundețiȘtergere
  2. Claudiu, nu pot sa te contrazic. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai zi lupi si ai zis tot! Weekend placut in continuare Cristi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Și eu care speram să fie ceva scris de tine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ppffu... e plina lumea de magari! Si da, are dreptate Jteph, si eu am crezut cand am vazut titlul ca o sa fie ceva scris de tine. :P Poate..data viitoare? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Shayna, eu si versurile = paralelism total! :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut Cristi! la o poezie de Topârceanu ce să comentez , îmi place şi-mi plac fabulele în general .

    La ultimul tău mesaj/comm aş adăuga "tu şi versurile=paralelism " , nu ştiu , poate , în schimb ştii să le alegi .

    Seară plăcută !

    RăspundețiȘtergere
  8. BUNA FABULA.
    Iti doresc să ai un început de săptămână minunat, cu forțe proasepete și gânduri bune care să te însoțească toată săptămâna

    RăspundețiȘtergere
  9. In timp ce citeam postarea asta... nici nu-ti poti imagina ce s-a intamplat. Pisoiul statea pe calorifer si cred ca a vazut un fluture. A sarit din viteza pe plasa de la geam, plasa s-a deschis si a cazut ( de la etajul 1 ). Am incremenit. L-am cautat cu lanterna p-afara si l-am gasit. Slava domnului ca n-are nimic... e bine. Doar putin speriat.
    Cat m-am speriat... nici acum nu-mi revin...

    RăspundețiȘtergere
  10. Lillee, bine ca n-are nimic. Nu e o inaltime mare pentru el de la etajul 1 pana jos.

    RăspundețiȘtergere