vineri, 20 ianuarie 2012

Corbul şi vulpea (fabulă de La Fontaine)

Citind postarea lui Teo, mi-am amintit cu bucurie de o fabulă pe care am recitat-o în copilărie, cu ocazia unei serbări de Crăciun. :)

Corbul şi vulpea

de Jean de La Fontaine, traducere de Ion Heliade Rădulescu

Jupân corbul câștigase
Din negoțul ce-apucase
Un bun chilipir de caș,
Și cu dânsu-n cioc se duse
P-un copac, unde se puse
Ca un om l-al său sălaș.

Vulpea, ca o jupâneasă,
O cam șterge de p-acasă,
Și ieșise la primblare;
Iar bunul miros ce are
D-ici, de colo o-ndreptă
Sub copac, și-n sus cătă:

"Jupâne corb, plecăciune!
O, Doamne, ce frumusețe!
Ce pasăre, ce minune,
Ce drag de pene mărețe!...
Dar n-are glas; ce păcat!"

Corbul, îngâmfat în sine,
Nicidecum nu-i veni bine
Ca vulpea să-l socotească
De mut sau să mi-l vorbească
Că e prost l-al său cântat.
Lungi gâtul, căscă ciocul
Și-ncepu a croncăi.
Cașul căzând, vulpea-aci,
Cântărețul păți jocul.

"Jupân corb, precum se vede,
Minte numai îți lipsește;
Și fă bine de mă crede
Și-nvață, te folosește:
Că de mult, foarte de mult,
Din punga celor ce-ascult
Lingușitorii trăiesc."



Sursa imagine: environnement.ecole.free.fr

15 comentarii:

  1. si uite cum "cine corba dulce are,mereu cade in picioare" :))

    RăspundețiȘtergere
  2. am vrut sa spun "vorba" dar se pare ca m-a influentat..."corbul" :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoasa fabula si plina de invataminte! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-ai amintit de copilarie,dar cat de actuala si in vremurile noastre.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. Era si in filmul copilariei "Veronica " cu corbul si vulpea :)),mi-ai adus aminte cu aceasta fabula,pe care cred ca toti copii o stiu sau ar trebui sa o stie:)),pupici:*

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună amintire pentru azi! Sunt curioasă dacă mai şti versurile... :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte educativa fabula Cristi! Mi te si imaginez la serbare cum o recitai plin de entuziasm.

    Uite, cu ajutorul tau si mie gandul mi-a zburat spre anii copilariei cand participam si eu la toate serbarile, dar nu-mi amintesc poeziile pe care le recitam dar imi amintesc ca jucam in scenete si aveam diverse roluri.
    Ei ce frumos mai era si cat de entuziasmata eram.

    O seara cat mai frumoasa iti doresc Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere