joi, 26 ianuarie 2012

A fost inventat vinul cu aromă de meteorit


FOTO: Publimedia

Un britanic, astronom şi vinificator, a inventat vinul cu infuzie de meteorit, informează Huffington Post. Deşi sună ciudat, creatorul băuturii susţine că a folosit un meteorit vechi de 4,5 miliarde de ani, provenit de la un asteroid localizat între Marte şi Jupiter.

Ian Hutcheon a creat un Cabernet Sauvignon cosmic, obţinut la propria cramă din Cachapoal Valley, Chile. Britanicul a cules strugurii şi i-a lăsat la fermentat 25 de zile, apoi i-a supus fermentării malolactice pentru un an, timp în care meteoritul a stat la "marinat" alături de vin. Ulterior, vinul rezultat a fost amestecat cu o sticlă de Cabernet Sauvignon.

“Ideea din spatele inventării vinului cosmic a fost de a permite tuturor oamenilor să atingă ceva din spaţiu. Când bei acest vin, bei de fapt elemente de la naşterea sistemului solar”, a declarat Ian Hutcheon.

Potrivit Discovery News, citat de Huffington Post, meteoritul a căzut pe Terra în urmă cu aproximativ 6.000 de ani, în deşertul Atacama. Vinul unic este disponibil doar în cadrul observatorului inventatorului, Centro Astronomico Tagua Tagua, însă Hutcheon plănuieşte să-l exporte.

Deşi este primul vin cu infuzie de meteorit, nu este singura băutură cosmică. În 2008, o companie australiană a lansat berea fabricată din ingrediente provenite din spaţiu.

Sursa: Gândul


12 comentarii:

  1. Asta-i o prostie, marketing. Cine ştie ce gust are un meteorit sau dacă întradevăr pietroiu' pus de el la fermentat cu strugurii provine din spaţiu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Un vin bun necesita cunostinte astronomice, nu de alta dar dupa ce-l bei, taaaaare bine mai plutesti printre astrii :)

    RăspundețiȘtergere
  3. pe eticheta se vor gasi, probabil, instructiuni de genul "A se servi la temperatura trecerii meteoritului prin atmosfera."

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte interesant. ce-o sa mai fie lumea cand o sa am eu copii? apa o sa curga multicolor in izvoare...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este bine ca noi avem acces la apa spre deosebire de altii din diferite zone de pe glob. :)

      Ștergere
  5. Foarte interesant, n-am auzit pana acum de licorile astea cosmice, poate pentru ca eu sunt total antialcool, antifumat ...
    O seara de vis iti doresc Cristi! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Azi am aflat si eu, am preluat articolul pt. ca mi s-a parut interesant.
      O seara placuta! :)

      Ștergere
  6. Ce prostie!
    Vin cu aroma de meteorit...sau meteorit cu gust de vin?Hm...Oare ce sa aleg?

    RăspundețiȘtergere