marți, 17 ianuarie 2012

Ce se întâmplă când faci cumpărături la beţie



Nu numai conducerea maşinii se face frecvent sub influenţa alcoolului, ci şi cumpărăturile. Atunci când au băut câteva păhărele, oamenii sunt mai dispuşi să-şi deschidă băierile pungii, lucru speculat de galeriile de artă sau magazine de lux care organizează prezentări stropite cu vin.

Odată cu dezvoltarea comerţului online, şi magazinele care vând produse prin internet au ajuns să câştige de pe urma celor care beau ceva şi apoi se apucă de cumpărături, mai ales că absenţa fizică a produsului îi face să nu-şi dea seama câte obiecte pun în coş, scrie The New York Times. Uneori, cei care cumpără sub impulsul alcoolului sunt mulţumiţi de cheltuiala făcută, alteori sunt dezamăgiţi fie de obiectul achiziţionat, fie de vreo cheltuială ascunsă legată de el pe care n-au observat-o la timp.

Chiar dacă nu au date certe care să le indice dacă un client a băut sau nu atunci când cumpără ceva de pe site-ul lor, comercianţii online îşi pot face o idee pe baza traficului înregistrat la anumite ore şi a sondajelor întreprinse în rândul clienţilor. Astfel, unele magazine virtuale au ajuns chiar să-şi adapteze ofertele, introducând promoţii speciale la anumite ore când au observat ca le creşte traficul, datorită, probabil, şi celor care se "relaxează" după orele de muncă dedându-se cumpărăturilor pe internet.

Site-ul de licitaţii Ebay, spre exemplu, a constatat că maximul de trafic se situează între orele 18,30 şi 22,30 pe fiecare fus orar, iar ChannelAdvisor, care oferă soluţii de comerţ electronic pentru diverse site-uri, a observat că maximul de comenzi se primeşte cam pe la opt seara, dar numărul de clienţi care comandă şi mai târziu, de regulă între orele 21 şi miezul nopţii a crescut în ultimul an.

Clienţii care cumpără online sub influenţa alcoolului le pot aduce profituri frumoase magazinelor, dar tot ele se pot confrunta şi cu un val mare de produse returnate de cei ce se răzgândesc în privinţa achiziţiei după ce se trezesc din beţie.

Sursa: BUSINESS magazin

2 comentarii:

  1. Şmecheria observată pe eBay e cunoscută mai de mult timp. Există chiar şi recomandări pentru vânzători ca să-şi planifice vânzările astfel ca termenul să expire în jurul orelor 19.30-20.00 în ţara unde şi-au stabilit "ţinta".

    RăspundețiȘtergere