luni, 18 aprilie 2011

Banii pot cumpăra orice?

Banii pot cumpăra orice? Am preluat postarea de astăzi a Luminiţei, care mi s-a părut foarte interesantă şi tulburătoare în acelaşi timp.

Un bărbat a venit de la munca târziu, obosit şi nervos, găsindu-şi băieţelul de 5 ani aşteptând la uşă nerăbdător.
- Tati, pot să te întreb ceva?

- Da, sigur, despre ce e vorba? a răspuns tatăl.

- Tati, câţi bani câştigi pe oră?

- Hei, dar asta nu e treaba ta. De ce mă întrebi astfel de lucruri? spuse omul nervos.

- Doar vreau să ştiu...Te rog, spune-mi, cât câştigi pe oră?

- Dacă trebuie să ştii ...câştig 50$ pe oră.

- Ah, a răspuns micuţul trist, cu capul plecat. Tati, îmi împrumuţi te rog 25$?

Tatăl s-a înfuriat:
- Dacă singurul motiv pentru care m-ai întrebat asta este ca să îmi ceri nişte bani să îţi cumperi o jucărie prostească sau alte prostii, atunci du-te direct în camera ta la culcare! Gândeşte-te de ce eşti aşa egoist. Nu lucrez din greu în fiecare zi pentru aşa copilării.

Micuţul a mers în linişte în cameră si a închis uşa. Omul s-a enervat şi mai tare pe întrebările băiatului. Cum a putut sa pună aşa întrebări doar pentru a cere nişte bani?

După o oră, tatăl s-a calmat şi a început să gândească: "Poate chiar era ceva de care chiar avea nevoie să cumpere cu 25$ şi chiar nu mi-a cerut bani des". S-a dus la uşa băiatului şi a deschis-o.

- Dormi? Dormi? a întrebat....

- Nu tati, sunt treaz, a răspuns băiatul.

- M-am gândit, poate am fost prea dur mai devreme, spuse tatăl. A fost o zi lungă şi m-am descărcat pe tine. Uite, aici ai 25$.

- Micuţul a sărit, zâmbind. Mulţumesc tati, a strigat.

După aceea a scos un pumn de bani. Omul a văzut ca băiatul avea deja bani şi s-a enervat din nou. Micuţul şi-a numărat încet banii şi s-a uitat către tatăl său.

- De ce vrei mai mulţi bani dacă deja ai? a spus tatăl.

- Pentru că nu am avut destul, dar acum am, a replicat băiatul. Tati, am 50$. Pot să cumpăr o oră cu tine ???? Te rog să vii mai repede acasă mâine . Vreau sa mănânc cu tine.

Tatăl a fost distrus de durere. Şi-a luat băiatul în braţe şi l-a implorat să îl ierte.

Este doar o reamintire pentru toţi ce lucrează din greu în viaţă pentru familia lor.
Nu ar trebui să lăsăm timpul sa treacă printre degete fără să petrecem timp cu cei care chiar contează pentru noi, aceia apropiaţi de inimile noastre.

Să ne străduim să dăruim din timpul nostru celor pe care îi iubim. Dacă azi murim, compania pentru care lucrăm ne va înlocui foarte uşor, în câteva ore. Dar familia şi prietenii pe care îi lăsăm în urmă o să simtă pierderea pentru tot restul vieţii lor!

Mulţumesc, Lumi!

24 de comentarii:

  1. NU! Banii nu pot cumpara orice!!! Categoric NU!

    RăspundețiȘtergere
  2. Emotionanta povestioara!
    Banii pot cumpara multe, inclusiv timpul petrecut cu cei dragi. Trebuie gasit un echilibru caci nu se poate nici fara bani, iar aici intervin alegerile fiecaruia dintre noi: ce fel de viata vrem sa avem.

    RăspundețiȘtergere
  3. Echilibru trebuie in toate. Ai dreptate, Claudia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Toti zicem ca e frumos ce am citit , dar cati facem ceva in sensul asta ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Ar trebui sa facem ceva. Sa petrecem macar o ora pe zi impreuna cu familia, nu cred ca e ceva imposibil.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ete Invi ca mai sunt si care investesc timp si dragoste si creativitate in prunci . N-o sa le ridice nimeni statuie dar rezultatele nu se lasa asteptate. Asa ca spor celor care au un imbold s-o faca , dar si copii. :) Daca n-au copii sa dea fuga sa-si faca :))

    Multumim Cristi ptr articol. Mai citisem povestirea dar mult mai succint scrisa . Asta are frumusete , este extraordinara!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc pentru apreciere, Alm. E meritul lui Lumi!

    RăspundețiȘtergere
  8. Frumoasa lectie! Daca fiecare invatatura ar avea propria poveste...

    RăspundețiȘtergere
  9. E impresionanta povestea, Christina.

    RăspundețiȘtergere
  10. De acord cu tine, Gerhald. S-ar retine pildele mai usor.

    RăspundețiȘtergere
  11. http://www.youtube.com/watch?v=Mr6F8lElyzg

    RăspundețiȘtergere
  12. Interesant desenul animat, Bianca! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Am primit si eu acest text prin email, acum ceva timp. Este o adevarata dovada ca timpul nu poate fi cumparat, si ce este cel mai grav este faptul ca nici nu se mai intoarce. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. He...fumoasa povestioara.
    Si din pacate adevarata...

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc. Bine ai venit pe blogul meu! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Banii pot cumpara orice in afara de iubire,fericire,multumire,pace sufleteasca,sanatate si familie.
    Adica pot cumpara orice...in afara de ce-i mai important in viata.

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu banii aduc fericirea, ci numarul lor. :))

    RăspundețiȘtergere
  18. hehe, asa-i ca se duce dracu tot cand crestem?

    RăspundețiȘtergere
  19. Cam asa ceva. :)) Bun venit pe blogul meu! :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Am avut si eu exact aceeasi postare,( am primit materialul pe mail) acum vreun an sau chiar mai bine! Impresionanta povestea, am spus-o si copiilor la scoala!

    RăspundețiȘtergere
  21. Am preluat postarea lui Lumi. Nu stiam povestea.

    RăspundețiȘtergere