luni, 25 aprilie 2011

La farmacie

Pe la ora 7 dimineaţa sună telefonul: Ţârrrrr!!! Ridic repede receptorul să răspund, nu ştiam cine insistă la o oră aşa de matinală... La telefon era Madame Getuţa, o vecină de-a noastră care m-a rugat să mă duc până la farmacie să-i cumpăr nişte medicamente.

- E ceva grav?, o întreb.
- Nu, zice dânsa. Doar să-mi iei nişte pastile pentru cap, stomac, intestin, vezică biliară şi astenie de primăvară.
- Păi să sunăm la medicul de familie sau la Salvare, zic eu, neştiind ce s-a întâmplat...
- Nu, nu am nimic grav, doar că am mâncat nişte miel bârsan cu tort de ciocolată şi vreau să îmi fac un stoc de pastile, aşa pentru orice eventualitate, zice dânsa.

Ştiind că n-o scot la capăt cu Madame Getuţa şi să scap mai repede i-am spus că într-o oră îi aduc medicamentele. Sunt pe bulevard vreo 15 farmacii în apropierea blocului nostru... Le-am luat la rând, am găsit una cu program non-stop, am sunat la sonerie şi a apărut un chip bălai, angelic, adormit care m-a întrebat ce doresc.

- Păi, un analgezic, ceva pentru diskinezie biliară, migrenă, colită, un antivomitiv şi nişte multivitamine, zic eu.
- Vitamine asociate cu multiminerale? mă întreabă tânăra domniţă, blondă, dulce şi suavă ca o garofiţă.
- Care credeţi dumneavoastră că sunt mai bune, îi spun.
- Româneşti sau străine?
- Româneşti, zic. Că au aceleaşi substanţe active ca medicamentele din import (m-am dat şi eu mare ca să nu mă creadă chiar aşa habarnist...).
- Pentru copii sau pentru adulţi?
- Pentru adulţi, zic.
- Dumneavoastră vă trebuie medicamentele?, mă întreabă simpatica făptură. Cred că m-a văzut cam nedormit cu ochii ei verzi...
- Nu, o vecină vrea să-şi facă provizii, aşa, preventiv... N-a terminat încă toată mâncarea din frigider. De fapt are o combină frigorifică cu capacitate mare şi vrea să aibă o săptămână fără probleme medicale. :)

După ce m-a descusut bine câteva minute, mi-a adus o punguţă colorată frumos, plină cu medicamente. Pilulele au costat aproape 70 de lei. Am plătit, am luat în grabă punga şi bonul şi fuga la Madame Getuţa...
În lift, mă uit pe bon şi constat că domnişoara trebuia să îmi dea rest 1 leu. Nu-i nimic, farmaciştii sunt cei mai corecţi. Întotdeauna dau restul exact. O fi fost obosită fata după sărbători. Miercuri, iar mă duc la farmacie... :))

Horatiu Malaele - La farmacie (Emil Brumaru)



33 de comentarii:

  1. Nu mai bine in loc ca Madame Getuţa sa iti faca stoc de pasile, mai bine manca mai temperat si nu se ajungea la asta ? NU suport persoanele care crapa in ei si dupa aceea dau telefon si spun ca le trebuie pastile, pentru ca nu au stiut sa manance cu simt.

    RăspundețiȘtergere
  2. Faina chestia cu miercurea, nu o stiam!

    RăspundețiȘtergere
  3. Iti inchipui daca farmacista avea atata putere de vorba fiind adormita, ce debit are cand e treaza de-a binelea?

    Am o reteta pt tanti Geta, cu sare neiodata si apa...ieftin, eficient, efort minim.

    RăspundețiȘtergere
  4. Măi, zi drept! Tu speri să dai din nou de fătuca aia angelică, de-aia-ți faci tu drum așa de des pe-acolo, nu de dragul tantei Getuța aia! ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. :))ce baiat de treaba esti tu!Sa fi fost altul mai nesuferit in locul tau,o trimitea pe tanti Gentuta la origini si se culca la loc:))

    RăspundețiȘtergere
  6. Boogie, de acord cu tine.

    Scaietina, imi place mult poezioara lui Brumaru.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sophie, e un leac babesc si asta. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. @Fata care aduce ploaia: Misto asta cu "Gentuţa"! :D

    RăspundețiȘtergere
  9. N-a fost cu intentie...a fost o greseala de tastare,dar vazand ca suna bine n-am mai corectat:))

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu-i nimic, a fost cu directie! :D

    RăspundețiȘtergere
  11. L-a trecut in testament tanti Getuta !

    RăspundețiȘtergere
  12. Ha, ha, ha! E doar o vecina, nu e matusa mea! :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Iti dai seama cate subiecte pt comment-uri ne ofera (noua, cititorilor) acest articol? :))

    1. Problema romanilor (probabil se intalneste si la alte popoare) de a manca foarte mult de sarbatori (dupa zile lungi, lungi de post ;)) )

    2. Faptul ca romanii se trateaza singuri. (la cum arata sistemul sanitar nu-i de mirare... dar lasam subiectul acela pe altadata). Dadusem peste niste 'you know you are Romanian when you...' printre care era specificat ca in dulapiorul cu medicamente se afla produse probabil interzise in alte state :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Cristina, eu am oarecum legatura cu medicina si d-aia apeleaza la mine Getuţa. :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Hristos a Inviat Cristi! Madame Getuta asta a ta cred ca e o figura. Sau poate o fi stiut de faptura angelica de la farmacie si te-a trimis special? N-o fi vreo nepoata de-a ei? :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Adevărat a Înviat, Irina! Nu, ca nepoata ei este maritata! :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu stiam ^_^" Presupun ca atunci e okay. Era grav daca punea pe cineva care n-are absolut nicio tangenta ;))

    RăspundețiȘtergere
  18. Pai, ai dreptate...Multa lume cumpara medicamente dupa ureche. :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Cum e vecina? A dat ortul popii de la mancare? :P

    RăspundețiȘtergere
  20. Ha, ha, ha! A scapat pana acum, Gerhald! :D

    RăspundețiȘtergere
  21. 70 de lei...ppff...nu era mai ieftin daca manca mai putin? :)) nu dadea bani nici pe pastile nici pe o gramada de mancare

    RăspundețiȘtergere
  22. Wowww, pai la 7 dimineata s-a gandit sa-si faca provizii? Nu putea si ea mai dupa pranz? Sau mai putin potol...sau sa se duca singura?
    Vad ca esti baiat bun si nu te-ai suparat. Sa ma fi sunat pe mine la 7 dimineata cand sunt libera hahahha, ce gluma :)
    Unde ziceai ca stai? Poate am nevoie vreodata :)))
    Te pup si ai grija cu tanti Getuta. :D

    RăspundețiȘtergere
  23. Annya, îşi permite Getuţa...:))

    RăspundețiȘtergere
  24. Ce se facea madam Getuta fara tine??

    RăspundețiȘtergere
  25. Simpatica Madame Getuta asta, mai astept si alte povesti despre ea.

    RăspundețiȘtergere
  26. Gabi, cred ca o sa mai scriu ceva cu ea. :))

    RăspundețiȘtergere