miercuri, 6 aprilie 2011

Despre vaccinarea câinilor şi pisicilor

Ştiu că mulţi români au un prieten necuvântător de care sunt foarte mândri. Dar oare toţi proprietarii de animale de companie realizează cu adevărat ce responsabilitate implică acest lucru?

Pentru a menţine starea de sănătate a câinilor şi pisicilor, deţinătorii acestora trebuie să ştie că vaccinarea este necesară pentru a preveni apariţia unor boli. Câinii trebuie vaccinaţi, în principal, contra rabiei (turbării), maladiei Carré (jigodiei), hepatitei infecţioase, adenovirozelor, parvovirozei, leptospirozei, Corona-virozei şi parainfluenţei. Pisicile, îndeosebi cele care zburdă de capul lor prin curte, trebuie vaccinate contra rabiei, rinotraheitei virale, calicivirozei şi panleucopeniei.

Vaccinarea antirabică anuală este obligatorie în România pentru câini şi pisici.

Schema de vaccinare o realizează numai medicul veterinar!
O problemă esenţială o constituie deparazitarea internă care trebuie făcută cu cel puţin o săptămână înainte de vaccinare. Adică viermişorii trebuie stârpiţi de tot. Pe ei, pe mama lor! :)

23 de comentarii:

  1. Daca nu suntem in stare sa avem grija de noi insine, atunci asteptarile sunt prea mari pentru saracele animale...

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate o sa evolueze si societatea noastra...

    RăspundețiȘtergere
  3. daac iti iei un animal de companie doar ca sa zici ca ai unul, mai bine te arunci de pe bloc, astfel o sa faci mai putin rau. Multi isi cumpara animale de companie, crezand ca o sa fie foarte frumos. dupa 1-2 ani, il lasa pe strazi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine că mi-ai adus aminte că am și eu ceva pet-uri de-astea prin curte. Ia să-i programez eu unde trebuie!... :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am mare grija de Misu, pe principiul te spalam, te pieptanam, funda rosie-ti puneam. E o alintata si o mofturoasa si chiar daca ma scoate din sarite uneori n-as putea sa o dau afara pe strada, ea e nascuta-crescuta numai in casa n-a fost niciodata afara si sigur ar pati ceva!

    RăspundețiȘtergere
  6. Articolul tău mi-a adus aminte
    de pisoiul meu careia nu i-am făcut
    nici un vaccin timp de 12 ani.
    Când l-am dus a fost prea târziu..
    O zi excelentă!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si de pasari trebuie sa ai grija, Lumi. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Shih Tzu, Shih Eu shtim treaba asta, dar e valabila si pentru cainii tinuti in lant?
    Nu ca as avea asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
  9. Este obligatorie vaccinarea antirabica anuala pentru toti cainii, cu sau fara lant. :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Mereu am discutii cu tatal meu pe tema asta. Adica in fiecare an. Conversatia decurge cam asa:
    Eu: - Vezi ca pe data de X trebuie sa mergem cu motanul la veterinar, pentru vaccinarea anuala.
    Tata: - Las'ca la ce are nevoie de vaccin, doar sta in casa?!
    :)) Spre norocul motanului meu, eu castig mereu :P, asa ca are carnetelul de sanatate pus la punct :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Bravo, Irina! Felicitari pt. ca ai grija cum trebuie de motanul tau!

    RăspundețiȘtergere
  12. uite ce treaba ! intru sa-ti rasfoiesc blogul si am cosmaruri in legatura cu vaccinurile astea de care zici : stii ce poveste trista am trait in Ro cand am mers cu cainele (un superb ciobanesc german de 7 luni ) ptr vaccinul anti-rabic (vb aia cab. privat , carnet de sanatate , tg-mures ) si mi-am luat frumusetea de caine in cosciug :(( a murit la 2 min de la vaccin . Macar daca primeam o explicatie ptr asta . :(
    Bine ptr asta i-am vaccinat pe urmatorii numai ca ramane cosmarul

    RăspundețiȘtergere
  13. Unii caini pot face soc anafilactic imediat dupa vaccinare. Procentul este foarte mic. Este ca si cum ai fi alergic la ceva: polen, vreun medicament etc. :(

    RăspundețiȘtergere
  14. Am uitat sa-ti spun ceva: Bun venit pe blogul meu, Alm! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. apropo .... știu că nu e la temă .... dar la voi chestia că și animalele trebuie să aibă pașaport încă nu este ??? :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Este, sigur ca da! Ca in toata Uniunea Europeana!

    RăspundețiȘtergere
  17. un animăluț e ca un om. :) al meu, cel puțin are privire umană :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Imprumuta si din comportamentul stapanului. :)

    RăspundețiȘtergere