miercuri, 13 aprilie 2011

Cugetări despre duşmănie



Cele mai implacabile duşmănii nu au, de obicei, cauze importante.
VOLTAIRE

Marivaux ajunse duşmanul lui Marmontel pentru că ultimul, citindu-i unul din cântece, omisese un O; Marmontel scrisese: "Doamne! Cât era de frumoasă! în loc de "O, Doamne, cât era de frumoasă!"
STENDHAL

Urile sunt atât de stăruitoare şi de îndârjite, încât cel mai vădit semn de moarte la un om bolnav este împăcarea.
LA BRUYERE

Ura care este total biruită de dragoste devine dragoste; şi dragostea aceasta este mai mare decât ar fi fost dacă n-ar fi fost precedată de ură.
SPINOZA

Gândurile tainice şi ideile a doi adversari sunt totdeauna ghicite reciproc. Uneori cei doi duşmani au aceeaşi luciditate de gândire, aceeaşi forţă de pătrundere intelectuală, ca şi doi îndrăgostiţi, care ghicesc unul în sufletul celuilalt.
BALZAC

Ne-am împăcat, ne-am sărutat, şi de atunci suntem duşmani de moarte.
LE SAGE

Sursa foto: www.pufosi.org

9 comentarii:

  1. Expresia Favorita mea: "ne-am împăcat, ne-am sărutat, şi de atunci suntem duşmani de moarte".

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu la fel ca Gerhald am ca preferat ultimul citat! Poza cu pisu si cutu e foarte tare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb ultimul citat...la cat de multe expresii si citare frumoase am gasit pe bloguri,in ultima vreme,n-am putut rezista sa nu le scriu intr-un notepad si sa le recitesc cand ma apuca dorul:)

    RăspundețiȘtergere
  4. imi place!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. pisica ,dar incat si cainele sunt superbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere