joi, 14 aprilie 2011

Logică?

Mi-am amintit de o problemă interesantă de la şcoală pe care o rezolvam cu colegii amuzându-ne în acelaşi timp. Deci, atenţie mare, nu trişaţi! E uşor! Nu citiţi direct rezolvarea problemei! :)

Într-un autobuz se află 78 de pasageri. La prima staţie urcă 3 pasageri şi coboară 2. La următoarea staţie urcă 1 şi coboară 4. La următoarea urcă 3 şi nu coboară nimeni. La următoarea staţie coboară 1. La următoarea staţie urcă 1 şi coboară 2. La următoarea coboară 10 pasageri... Şi o ţineam aşa într-una până când autobuzul ajungea la capăt de linie, iar colegul care făcea calcule de zor intra în criză intelectuală. După vreo 5 minute de adunări şi scăderi de pasageri îl întrebam: "Câte staţii a avut autobuzul?" :)

Sursa foto: tramclub.org

20 de comentarii:

  1. Pai poate tocmai filozofii de soferi ar trebui sa raspunda: http://www.gerhald.ro/index.php/2011/04/12/soferii-autobuze-ratt-cei-mai-mari-filosofi/ ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. :))))) Haai maaa, in timp ce citeam faceam si calcule... Cine s-a gandit la statiile de autobuz? :))) M-ai facut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe bune? Pe mine m-a tinut un coleg la scoala vreo 5 minute prima data cu calculele...:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesanta idee. Imi aduce aminte de bancul ala vechi: Cum aduni 100 de somalezi intr-o cabina telefonica ?
    - Arunci o paine

    RăspundețiȘtergere
  5. Ha, funny....chiar e tare. Innebunesti adunand si scazand cand de fapt raspunsul e altul

    RăspundețiȘtergere
  6. Pe bune, le-am facut repede in timp ce citeam si asteptam sa vad raspunsul...:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu credeam ca va calcula cineva, Lillee. :))
    Noi ne jucam la scoala cu chestia asta pana cand aflau toti si dupa aia nu mai puteam sa pacalim pe nimeni. :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Si adunam de zor in timp ce citeam, m-ai prins, lasa ca imi iau revansa cu ghicitorile ...

    RăspundețiȘtergere
  9. foarte tare...toata lumea calcula...cine se mai gandea la statii?:))

    RăspundețiȘtergere
  10. :)
    Mda, nici eu nu m-as fi gandit la numarul de statii!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce mai radeam cand eram copii cu autobuzul asta! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Mă apucasem în timp ce citeam să adun...
    Nu mă gândeam la staţii. :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Inseamna ca n-am postat degeaba... :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Asta e raspunsul corect, Stefan! :D

    RăspundețiȘtergere
  15. Si noi la fel de jucam, imi aduc aminte de poanta asta! Dupa ce luai pix si hartie si te tot chinuiai....venea si intrebarea de baraj! O seara frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  16. E misto de tot faza! Imi amintesc de ea cu placere! :)

    RăspundețiȘtergere